Jak skutecznie selekcjonować kandydatów oszczędzając przy tym czas rekruterów i pieniądze firmy?

Realistyczna Gra Psychometryczna dla działu Customer Experience — CX Game dla Allegro.

Jeśli:

  • zależy Ci na efektywnym pozyskiwaniu wartościowych pracowników do Twojej organizacji,
  • masz dość nieefektywnych procesów rekrutacyjnych,
  • chcesz poznać innowacyjne rozwiązanie, którego skuteczność została udowodniona w praktyce,

 

poznaj Realistyczne Gry Psychometryczne i zobacz, jak zmieniły one skuteczność rekrutacji w czołowej marce z branży e-commerce w Polsce.

Kim była firma zamawiająca?

Allegro to platforma handlowa, którą w Polsce zna chyba każdy. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest zdecydowanym liderem sektora 
 e-commerce. Od 1999 roku nieustannie rozwija swoje usługi i zdobywa nowe rynki zagraniczne, odpowiadając na zróżnicowane potrzeby konsumentów. Obecnie zatrudnia ponad 6 600 pracowników. Jest więc znaczącym pracodawcą, który rozumie, jak ważny jest skuteczny proces rekrutacyjny dla pozyskiwania i zatrzymania na dłużej talentów w swoim zespole.

Potrzeby dotyczące rekrutacji. Na czym zależało Rekruterów i Hiring Managerom?

  • Zwiększenie skuteczności preselekcji → do etapu rozmowy (interview) zapraszać jedynie tych kandydatów, którzy spełniają wymagania kompetencyjne.
  • Oszczędność czasu po stronie rekruterów i liderów → więcej czasu na skupienie się na kluczowych obszarach swojej działalności (tzw. core business).
  • Skrócenie czasu procesu dla kandydatów → szybsze zapełnianie wakatów.
  • Budowanie realistycznego obrazu pracy i pozytywnego Candidate Experience → bardziej świadomi i zaangażowani kandydaci oraz zmniejszona rotacja pracowników wynikająca z błędnego wyobrażenia o pracy w Allegro w obszarze CX.

 

Jak wyglądał proces wdrożenia? Zobaczcie, jakie były poszczególne kroki projektu

  1. Analiza obecnego procesu rekrutacji i wspólne wypracowanie koncepcji wykorzystania Realistycznej Gry Psychometrycznej.
  2. Kalibracja kompetencji do pomiaru.
  3. Projekt narzędzia psychometrycznego i testowanie.
  4. Stworzenie finalnej wersji dedykowanej Realistycznej Gry Psychometrycznej CX Allegro.
  5. Integracja z ATS.
  6. Go-live w Polsce.
  7. Rollout kolejnych wersji językowych: Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Słowenia.

Co zaproponowaliśmy?

Grę sprawdzającą kluczowe kompetencje, konieczne na stanowiskach osób odpowiedzialnych za obsługę klienta, 
 o trafności przewyższającej Assessment Centre.
Wszystkie sytuacje zaczerpnęliśmy z codziennego życia pracowników Allegro CX — dzięki czemu gra buduje realistyczny obraz pracy i bada zachowania kandydatów w kontekście typowym dla tego działu.
Fabułę, grafiki i video przygotowaliśmy wspólnie z uwzględnieniem Employee Value Proposition i wytycznych Corporate Identity marki; dzięki czemu gra spełnia także ważną funkcję Employer Branding.
Pełną integrację gry z systemem ATS Klienta.

Zautomatyzowany proces komunikacji z kandydatami (od zaproszenia, poprzez przypominanie, aż do informacji zwrotnych), czyli duże ułatwienie dla działu rekrutacji oraz oszczędność czasu.

Spersonalizowane i zautomatyzowane informacje zwrotne 
 dot. wyników z gry i oceny kompetencji, które otrzymuje każdy kandydat.
Wersję gry umożliwiającą przyszłe adaptacje językowe.
I ostatnie, ale nie mniej ważne: zabezpieczenia przed oszukiwaniem! Zarówno techniczne, jak i procesowe.

Efekty, jakie osiągnęło Allegro

Poprawa skuteczności procesu selekcji kandydatów i przyciąganie odpowiednich osób do pracy w dziale CX → do finalnego etapu procesu (interview) zapraszani są aplikujący z najwyższym poziomem dopasowania kompetencyjnego do stanowiska.

Bardziej sprawiedliwy proces oceny (skill-based hire).

Zwiększenie zaangażowania kandydatów w proces rekrutacji i zwiększenie ich satysfakcji dzięki innowacyjnemu i przyjaznemu narzędziu.

Umożliwienie rozbudowanej analityki procesu i zarządzanie wskaźnikami.

Zastąpienie żmudnego, długotrwałego i nieefektywnego procesu analizy CV przez rzetelne i trafne narzędzie psychometryczne, które szybko i sprawnie pozwala rozpoznać talenty już na pierwszych etapach procesu.

Skrócenie czasu procesu dla kandydatów → szybsze zapełnianie wakatów.

Obniżenie rotacji wynikającej z błędnego wyobrażenia o pracy w CX oraz dzięki wykorzystaniu trafnego i rzetelnego narzędzia psychometrycznego.

Zmniejszenie całkowitych kosztów rekrutacji – oszczędność w budżecie HR i biznesu!

Budowanie realistycznego obrazu pracy i pozytywnego Candidate Experience → im bardziej świadomi i zaangażowani są kandydaci, tym większa szansa na ich powrót do aplikowania w przyszłości. A dodatkowo lepsza ocena marki konsumenckiej naszego Klienta wśród wszystkich kandydatów, również tych odrzuconych.

Oszczędność czasu po stronie rekruterów i liderów → którzy mogą skupić się na priorytetach firmy i realizacji jej strategii.

Zapewnienie jednolitego i ustandaryzowanego procesu rekrutacji i selekcji we wszystkich krajach, dzięki szybkiemu i sprawnemu wdrożeniu dodatkowych wersji językowych.

Podsumowanie

W pierwszym roku CX Game przeszło ponad 2200 kandydatów.

Drop-out rate na poziomie od 4% do 8%. nieosiągalny przez inne narzędzia psychometryczne.

Konwersja osób zaproszonych do gry do tych, które ją ukończyły, kształtuje się na poziomie 80%-85% 
w zależności od kraju.

Średni czas potrzebny kandydatom na przejście gry wynosi 
22 minuty.

Completion rate od 92% do 96%
(w zależności od kraju).

Po udanym wdrożeniu w Polsce, gra została wdrożona w innych krajach regionu CEE.

Kontakt do nas

313C sp. z o.o.
Kraków 31-112, ul. Smoleńsk 29
Poznań 61-737, ul. 27 Grudnia 9/7
Warszawa 00-042, ul. Nowy Świat 41a

E-mail: hello@313c.com.pl
Telefon: +48 533 326 882

VAT: PL 6751427050

O nas
Od 2010 313C tworzy gry rekrutacyjne online zapewniające trafne decyzje selekcyjne i pozytywne doświadczenia Kandydatów. 
Nasze rozwiązania dostępne są poprzez platformę rekrutacyjną umożliwiającą prowadzenie rekrutacji z wykorzystaniem gier symulacyjnych, badających dopasowanie Kandydatów do kultury organizacji i stanowiska.

313C jest zarejestrowana jako wyspecjalizowana agencja zatrudnienia pod numerem 13070 w Krajowym Rejestrze Agencji Zatrudnienia.