Jak skutecznie selekcjonować kandydatów oszczędzając przy tym czas rekruterów i pieniądze firmy?
Realistyczna Gra Psychometryczna dla działu Customer Experience — CX Game dla Allegro.
Jeśli:
- zależy Ci na efektywnym pozyskiwaniu wartościowych pracowników do Twojej organizacji,
- masz dość nieefektywnych procesów rekrutacyjnych,
- chcesz poznać innowacyjne rozwiązanie, którego skuteczność została udowodniona w praktyce,
poznaj Realistyczne Gry Psychometryczne i zobacz, jak zmieniły one skuteczność rekrutacji w czołowej marce z branży e-commerce w Polsce.
Kim była firma zamawiająca?
Allegro to platforma handlowa, którą w Polsce zna chyba każdy. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest zdecydowanym liderem sektora e-commerce. Od 1999 roku nieustannie rozwija swoje usługi i zdobywa nowe rynki zagraniczne, odpowiadając na zróżnicowane potrzeby konsumentów. Obecnie zatrudnia ponad 6 600 pracowników. Jest więc znaczącym pracodawcą, który rozumie, jak ważny jest skuteczny proces rekrutacyjny dla pozyskiwania i zatrzymania na dłużej talentów w swoim zespole.
Potrzeby dotyczące rekrutacji. Na czym zależało Rekruterów i Hiring Managerom?
- Zwiększenie skuteczności preselekcji → do etapu rozmowy (interview) zapraszać jedynie tych kandydatów, którzy spełniają wymagania kompetencyjne.
- Oszczędność czasu po stronie rekruterów i liderów → więcej czasu na skupienie się na kluczowych obszarach swojej działalności (tzw. core business).
- Skrócenie czasu procesu dla kandydatów → szybsze zapełnianie wakatów.
- Budowanie realistycznego obrazu pracy i pozytywnego Candidate Experience → bardziej świadomi i zaangażowani kandydaci oraz zmniejszona rotacja pracowników wynikająca z błędnego wyobrażenia o pracy w Allegro w obszarze CX.
Jak wyglądał proces wdrożenia? Zobaczcie, jakie były poszczególne kroki projektu
- Analiza obecnego procesu rekrutacji i wspólne wypracowanie koncepcji wykorzystania Realistycznej Gry Psychometrycznej.
- Kalibracja kompetencji do pomiaru.
- Projekt narzędzia psychometrycznego i testowanie.
- Stworzenie finalnej wersji dedykowanej Realistycznej Gry Psychometrycznej CX Allegro.
- Integracja z ATS.
- Go-live w Polsce.
- Rollout kolejnych wersji językowych: Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Słowenia.
Co zaproponowaliśmy?
Zautomatyzowany proces komunikacji z kandydatami (od zaproszenia, poprzez przypominanie, aż do informacji zwrotnych), czyli duże ułatwienie dla działu rekrutacji oraz oszczędność czasu.
Efekty, jakie osiągnęło Allegro
Poprawa skuteczności procesu selekcji kandydatów i przyciąganie odpowiednich osób do pracy w dziale CX → do finalnego etapu procesu (interview) zapraszani są aplikujący z najwyższym poziomem dopasowania kompetencyjnego do stanowiska.
Zwiększenie zaangażowania kandydatów w proces rekrutacji i zwiększenie ich satysfakcji dzięki innowacyjnemu i przyjaznemu narzędziu.
Umożliwienie rozbudowanej analityki procesu i zarządzanie wskaźnikami.
Zastąpienie żmudnego, długotrwałego i nieefektywnego procesu analizy CV przez rzetelne i trafne narzędzie psychometryczne, które szybko i sprawnie pozwala rozpoznać talenty już na pierwszych etapach procesu.
Skrócenie czasu procesu dla kandydatów → szybsze zapełnianie wakatów.
Obniżenie rotacji wynikającej z błędnego wyobrażenia o pracy w CX oraz dzięki wykorzystaniu trafnego i rzetelnego narzędzia psychometrycznego.
Zmniejszenie całkowitych kosztów rekrutacji – oszczędność w budżecie HR i biznesu!
Budowanie realistycznego obrazu pracy i pozytywnego Candidate Experience → im bardziej świadomi i zaangażowani są kandydaci, tym większa szansa na ich powrót do aplikowania w przyszłości. A dodatkowo lepsza ocena marki konsumenckiej naszego Klienta wśród wszystkich kandydatów, również tych odrzuconych.
Oszczędność czasu po stronie rekruterów i liderów → którzy mogą skupić się na priorytetach firmy i realizacji jej strategii.
Zapewnienie jednolitego i ustandaryzowanego procesu rekrutacji i selekcji we wszystkich krajach, dzięki szybkiemu i sprawnemu wdrożeniu dodatkowych wersji językowych.
Podsumowanie
W pierwszym roku CX Game przeszło ponad 2200 kandydatów.
Drop-out rate na poziomie od 4% do 8%. nieosiągalny przez inne narzędzia psychometryczne.
Konwersja osób zaproszonych do gry do tych, które ją ukończyły, kształtuje się na poziomie 80%-85% w zależności od kraju.
Średni czas potrzebny kandydatom na przejście gry wynosi 22 minuty.
Completion rate od 92% do 96%
(w zależności od kraju).
Po udanym wdrożeniu w Polsce, gra została wdrożona w innych krajach regionu CEE.
Porozmawiajmy
Kontakt do nas
313C sp. z o.o.
Kraków 31-112, ul. Smoleńsk 29
Poznań 61-737, ul. 27 Grudnia 9/7
Warszawa 00-042, ul. Nowy Świat 41a
E-mail: hello@313c.com.pl
Telefon: +48 533 326 882
VAT: PL 6751427050
O nas
Od 2010 313C tworzy gry rekrutacyjne online zapewniające trafne decyzje selekcyjne i pozytywne doświadczenia Kandydatów.
Nasze rozwiązania dostępne są poprzez platformę rekrutacyjną umożliwiającą prowadzenie rekrutacji z wykorzystaniem gier symulacyjnych, badających dopasowanie Kandydatów do kultury organizacji i stanowiska.
313C jest zarejestrowana jako wyspecjalizowana agencja zatrudnienia pod numerem 13070 w Krajowym Rejestrze Agencji Zatrudnienia.